Baanreglement

Baanreglement voor Tennis- en Padelbanen

• Je kunt vrij spelen op de banen als je lid bent en je contributie hebt voldaan
  • In geval de banen zijn bezet door tennis- en padellessen, jeugdactiviteiten, club- of KNLTB toernooien of instuifochtenden/avonden dan zijn deze banen niet beschikbaar voor vrij spelen
  • Activiteiten zijn te vinden op de “activiteitenkalender”
  • Het reserveren van een tennis- of padelbaan om vrij te spelen gaat via de KNLTB app
  • De speeltijd op de banen is voor enkelspel 30 minuten en voor dubbelspel 60 minuten
  • De mini- tennisbaan/oefenkooi is toegankelijk voor alle leden, maar kan niet gereserveerd worden. Het gebruik hiervan dient in sportief overleg plaats te vinden(maximaal 15 min)
  • Je bent verplicht om op de banen juist schoeisel te dragen: tennisschoenen voor de smashcourtbaan en padelschoenen voor de padelbaan
  • Je bent verplicht om gangbare tennis-/padelkleding te dragen
  • Draag tijdensn het padellen GEEN sierraden - geen horloges, armbanden, riemen etc. (hiervan kan de glazenwand beschadigen)
  • Na het spel ALTIJD de baan VEGEN - er zijn veegnetten aangeschaft - BAANBEHOUD!
  • Alcoholische dranken zijn niet toegestaan op de banen en op de mini- tennisbaan/oefenkooi
  • Roken op het gehele park is niet toegestaan
  • De persoon die als laatste het park verlaat is verplicht het licht op de banen en in de kantine uit te doen, alsmede het clubhuis af te sluiten en de poort te vergrendelen.
  • De baanverlichting moet uiterlijk om 23.00 uur zijn uitgeschakeld (m.u.v. activiteiten waarvoor vergunning is verstrekt)
  • Bij geconstateerde gebreken aan of op de baan of andere zaken op het tennispark/het clubhuis dit graag melden aan de eventueel aanwezige groundsman of aan één van de bestuursleden.
  • Jongeren tot en met 12 jaar mogen niet zonder toezicht op het park aanwezig zijn.
  • Introducees zijn welkom en kunnen een dagkaart kopen aan de bar. Een introducee is altijd de gast van een betalend lid van de club.
  • Bestuursleden en andere bevoegden dragen zorg op de banen voor het naleven van het baanreglement.
  • Bij het niet nakomen van het baanreglement is, na een waarschuwing, het bestuurslid gerechtigd de lidmaatschapskaart(en) in te nemen.
  • Het bestuur kan na hoor en wederhoor een schorsing opleggen van maximaal 52 weken.
  • In alle gevallen waarin het baanreglement niet voorziet, beslist het bestuur.

a73c84b1-5532-4986-87e3-55affb861b05.JPG

IMG_7050.PNG