KNLTB Padel Competitie

Padelcompetitie 2024

-- Scroll naar beneden voor de zomercompetitie! ---

Voorjaarscompetitie

Voor Padel is er dit jaar eveneens een voorjaarscompetitie. Er is aanbod op vrijdag, zaterdag en zondag en er wordt gespeeld in verschillende klassen. De competitie is dus voor iedereen: beginners, licht gevorderden, gevorderden en wedstrijdspelers. Tijdens alle padelcompetities wordt er gespeeld om promotie/degradatie. Hierdoor zal er een piramidale opbouw van klassen ontstaan, waardoor uiteindelijk de niveauverschillen in de klassen kleiner worden.

De hele gezellige manier om eens tegen andere tegenstanders te spelen, op je eigen niveau. Je speelt als team 4 dubbels op de competitiedag.

Deze competitie telt 5 speeldagen in april en mei:

Speeldata voorjaar

* 20 mei valt op een maandag (2e Pinksterdag)

Speeldata zomer

Zomercompetitie

Competitieaanbod

Minimaal aantal spelers per team is 4 waarvan 1 teamcaptain. Alleen spelers die lid zijn van onze vereniging kunnen zich inschrijven.

Mogelijkheden

- Vrijdagavond 15+

- Vrijdagavond 15+ Dames

- Zaterdag (alle leeftijden)

- Zaterdag 15+ Dames

- Zondag (alle leeftijden)

- Zondag 15+ Dames

Aantal teams

In de Padelcompetitie wordt ook alleen op vrijdagavond de beslissende wedstrijdtiebreak (10 punten) gespeeld. Een wedstrijdtiebreak wordt gespeeld op het moment dat de stand na de tweede set gelijk is. Nieuw is ook dat er op de vrijdagavond verplicht golden point wordt gespeeld.

Alle wedstrijden op zaterdag en zondag worden in drie volledige sets gespeeld.

Met twee padelbanen kunnen we een beperkt aantal teams kwijt. Op de vrijdagavond 4 teams (met twee starttijden: 19.00 en 20.00, teams spelen dan om en om, je hebt dus een wachttijd) en op zaterdag 4 teams en op zondag per dag 6 teams. Bij te veel inschrijvingen zal dus niet iedereen kunnen spelen. Zijn er teveel inschrijvingen, dan kijken we in overleg met de teamcaptains of er op een andere dag nog ruimte is. Je krijgt na inschrijving een ontvangstbevestiging. Let op: dit is nog geen bevestiging van inschrijving, die volgt later als alle teams ingeschreven zijn.

Inschrijven

Inschrijven voor de zomercompetitie kan nog tot en met 01-05-24 via het inschrijfformulier.

Contact
Heb je nog vragen over padel? Mail dan naar [email protected] of [email protected]

Vragen?

Telefoon