Inschrijven voor de competitie

27 mei 2021

Inschrijven Competitie 2021

De voorjaarscompetitie is dit jaar letterlijk en figuurlijk in het water gevallen. De KNLTB heeft besloten dat er in het najaar een Competitie 2021 zal worden gespeeld, sowieso voor de teams uit het voorjaar. Inmiddels hebben we geïnventariseerd welke teams uit de voorjaarscompetitie zich wederom willen inschrijven voor de Competitie 2021. En het goede nieuws is dat er nog wat plekjes vrij zijn om nieuwe teams in te schrijven.

In het kort

Tijdens de Competitie 2021 probeer je samen met jouw team in zeven speeldagen, tussen begin september en eind oktober (met eventuele inhaaldagen in november), kampioen te worden van de poule. Een poule bestaat in de meeste gevallen uit acht teams en wordt ingedeeld naar niveau, leeftijd en regio. Je speelt een aantal keer thuis op jouw eigen club en een aantal keer ga je bij een andere vereniging op bezoek. Het team dat na de zeven speeldagen de meeste wedstrijden heeft gewonnen is kampioen. De winnaars van de poule zullen in deze competitie niet promoveren of degraderen. Het gaat dus in deze Competitie uitsluitend om de eervolle vermelding.

Competitieaanbod

De jeugd speelt op zondag. Jeugdleden die meedoen aan het TTC worden ingeschreven. De indeling zal in en na overleg met de kinderen, ouders, trainers en jeugd commissie plaatsvinden. Leden die niet meedoen aan het TTC kunnen zich aanmelden bij de jeugdcommissie: [email protected].

Voor senioren bestaat de Competitie 2021 uit een zeer divers competitie aanbod op bijna iedere dag van de week, voor zowel beginnende spelers als voor topspelers en voor iedereen daar tussenin. Kortom, voor iedere tennisser is er een competitie die bij je past!

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn? Het aanbod voor onze vereniging vind je hier: aanbod-knltb-competitie-2021-TC Twiske.pdf. Echter, doordat de teams van het voorjaar voorrang hadden bij het inschrijven, is er nog een beperkt aantal plekken vrij, de vrijdagavond zit bijvoorbeeld al helemaal vol:

Dinsdagochtend (genoeg plek)

Donderdagochtend (genoeg plek)

Donderdag avond (vol)

Vrijdagochtend (beperkt plek)

Vrijdag avond (vol)

Zaterdag (genoeg plek)

Zondag (zeer beperkt plek)

De klasse waarin jouw team uiteindelijk wordt ingedeeld is afhankelijk van de speelsterkte van alle teamgenoten.

Tijdens de Competitie 2021 senioren (m.u.v. 8&9 Tennis) geldt voor alle dubbelpartijen (DD, HD en GD) Verkort Spelen. Dat betekent dat er een beslissende wedstrijdtiebreak (10 punten) wordt gespeeld op het moment dat in een dubbel de stand één set gelijk is. Voor 8&9 Tennis geldt compact spelen. Klik hier Verkort & Compact Spelen | Tennis  voor meer informatie over Verkort & Compact Spelen.

Lijkt het jou leuk om mee te doen? Schrijf je dan in met jouw team.

Je hebt tot 10 juni 2021 de tijd om je op te geven. Dit doe je door een e-mail te sturen naar [email protected] waarin je het volgende vermeldt:

1. Naam aanvoerder
  2. Namen van alle spelers
  3. Speeldag en categorie (bijvoorbeeld: Zondag gemengd 17+ (DE-HE-GD-DD-HD), zie aanbod-knltb-competitie-2021-TC Twiske.pdf. Check hierboven even of er nog plek is op de door jou gekozen dag
  4. Of je zelf ballen regelt of dat je wilt dat de club alles klaarlegt voor je
  5. En dat je akkoord gaat met de voorwaarden *

Je ontvangt dan een e-mail met de bevestiging van jullie deelname.

Twijfel je over welke competitie voor jouw team het meest geschikt is, stuur dan ook even een e-mail naar [email protected] voor overleg.

Veel plezier met de voorpret en alvast een fijne zomer.

Groetjes,

Angelique

*Ik ga, als aanvoerder van dit ingeschreven team, er mee akkoord dat ik verantwoordelijk ben voor:

De betaling van EUR. 45,- inschrijfgeld voor deelname aan Competitie 2021 aan TC ’t Twiske.

De betaling van eventueel bestelde ballen aan TC ’t Twiske.

De betaling van eventuele opgelegde boetes van de KNLTB veroorzaakt door het team of teamleden. Bijv. terugtrekken zonder geldige reden van het team uit de competitie (EUR. 225,-), niet op komen dagen bij een wedstrijd of het niet tijdig invoeren van de uitslag van een thuiswedstrijd (EUR. 15,-).

Voldoende beschikbaarheid van de spelers op alle speeldagen. Als één van de teamleden niet kan spelen dan zorgt het team zélf voor een vervanger. Bij de VCL is een lijst met invallers beschikbaar.

Nieuwscategorieën

Vragen?